Meteen naar de inhoud

Hier ben ik goed in.

Teksten schrijven

Taal is mijn ding. Ik adem taal, ik leef van letters. Van opleiding “germanist”, een soort die niet meer gekweekt wordt, of die althans een andere naam heeft gekregen in het huidige onderwijs.

Ik hou ervan om met taal bezig te zijn. Zoeken, wroeten, schaven en herschikken … tot het allemaal precies goed zit. Als een Italiaans maatpak. (Al heb ik dat van horen zeggen, want ik heb nog nooit een maatpak gehad, laat staan een Italiaans.)

Bedrijfsadvies

Ik heb meer dan 30 jaar ervaring als leidinggevende. Eerst als projectleider bij Transposia, waar we educatieve cd-roms voor kinderen localiseerden naar het Nederlands, Frans, Duits, enz. Ja, er lopen heel wat twintigers en dertigers rond die met de spelletjes van Freddi Fish, Pajama Sam, Putt-Putt en Blinky Bill voor het eerst in aanraking gekomen zijn met de computer. Dat vervult me nog altijd met trots en dat geeft me veel voldoening. En het is nog altijd een perfecte opener op recepties en netwerkevents.

Na de wereld van de edu-games, heb ik mijn eigen e-learningbedrijf uit de grond gestampt, Epyc, een spin-off van de K.U.Leuven. We maakten maatwerk leertrajecten over de meest diverse onderwerpen. Instructional design, scenario’s, animaties, video’s, … alles werd in-house bedacht en gemaakt. O, wat heb ik dat graag gedaan! Op het einde bestond ons team uit 25 enthousiaste creatievelingen, die allemaal bijzonder trots waren op de zotte dingen die we maakten. Topperiode!
Waarom ik in de verleden tijd spreek over mijn Epyc? Omdat ik de zaak in 2022 verkocht heb. Niet omdat ik het niet meer graag deed. Maar wel omdat ik niet de juiste man ben om een groot team aan te sturen. Ik was op het einde meer een echte manager dan een ondernemer. Ik amuseerde me niet meer. En dan moet je het roer doorgeven aan een nieuwe kapitein.
Maar in die 18 jaar heb ik wél alles geleerd over hoe je een onderneming uitbouwt en mensen daarin laat floreren. Met vallen en opstaan, met veel blutsen en builen. Maar met succes.